Hennings Hörna i nattens mörker


Årets första Hennings Hörna! Kul kul. Den här veckan testade jag en lite ny stil på programmet, och jag tycker det blev riktigt bra. Programmet handlade om natten - mardrömmar och nattugglor. Jag hade fått flera superfina dikter från skrivarlinjen och så var det med ett inslag med drömterapeuten Carina Hansson och ett reportage om att vara vaken på natten, bland annat.

TröttPigg
Är du en morgonpigg A-person eller kvällspigg B-person?

Jag pratade lite om teorin att människor genetiskt är A-person, B-person eller mittemellan. A-människor har en inneboende dygnsrytm på ca 23 h/dygn och är oftast aktiva på förmiddagen och trötta på kvällen/natten. B-människor har en inneboende dygnsrytm på 25h-27h/dygn och är oftast trötta på morgonen och aktiva på kvällen/natten.
Danska B-society är en förening som kämpar för ett mer b-person-vänligt samhälle som inte kräver att alla ska börja skolan/jobbet kl 8 på morgonen. Intressant tycker jag!
Podcasten kommer upp imorgon! Nästa vecka i Hennings Hörna: Sci-fi! Missa inte det. //E

Kommentarer
Postat av: Talgoxen!

De var kalas bra! Mjuk start ibörjan, som en rutchkana in i programmet! Bradär :)

2012-01-20 @ 10:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0